/media/6018/fadfetten-header.png

Fadfetten - en dannelsesrejse for viderekomne

Det er første gang, Fadfetten bliver afholdt, men vi kan garantere, at det bliver Weltklasse underholdning og Smukfest- og ballade som I kender det.

Kære venner - det er nu, I udnytter retten til at tænke smukke tanker og gøre smukke ting. Velkommen til Fadfetten!

Kort og godt så drejer det sig om, at I flytter en 2 meter høj Waltherfigur fra A til B og laver en masse helt vildt noller ting undervejs. Det hele skal filmes af jer og så kårer vi en vinder på Sherwood-scenen under festivalen.

For jeres hårde arbejde får hver enkelt deltager et drinkskort på 1.000 kroner samt et 2-personers Hotelt. Derudover får hvert hold 2 onsdagsbilletter til gæster. Der er desuden mulighed for at vinde hovedpræmien i Fadfetten - det kan du læse mere om herunder.

OBS: Deltagelse i Fadfetten kræver partoutarmbånd.

Praktisk:

4 hold á 5 personer får tildelt hver deres trækvogn og startby - enten Aarhus, Odder, Horsens eller Silkeborg. På trækvognen placeres en 2 meter høj Walther-figur.

Alle hold fragter derefter i løbet af søndag d. 4., mandag d. 5. og tirsdag d. 6. august vognen og Walther-figuren til Walthers Musikcafé i Skanderborg. Hver trækvogn forsynes med 2 x iglotelte, 2 x ølkasser, 5 x rutekort, 5 x soveposer, 5 x liggeunderlag og 5 x gule veste.

Du får et rutekort med en række bodega-pitstop undervejs, hvor I går ind og forsøger at charmere jer til en Royal-øl. I får desuden nogle indrammede Fadfetten-certifikater, som man skal dele ud til de enkelte bodegaer, så de kan hænge det op og vise, at de var en del af årets Fadfetten.

Om tirsdagen klokken 20 skal i være landet på Walthers Musikcafé i Skanderborg. På det tidspunkt er der fælles optog til skoven, hvorefter vi får jer indlogeret i jeres Hotelte. Dagen efter, om onsdagen, er der morgenmad kl. 11 på CanBlau og klokken 12.45 sætter I i bedste Indiana Jones-stil alle figurerne ind i et rack, hvorefter der flyder gratis fadøl til alle i skoven fra kl. 13-14.

Herefter kårer vi en vinder af Fadfetten fra Sherwood-scenen. Og det er ikke et spørgsmål om, hvem der kommer først til Walthers Musikcafé – men hvem der har opfyldt flest af en række fjollede kriterier som at skaffe en insektart i en ølflaske, at charmere sig til en bodega-sourvenir, den flottest udsmykkede vogn m.m. - se kriterierne længere nede. Vinderholdet får taget et holdfoto og får 1.000 kroner ekstra på drinkskort.

Video:

Hele ens rejse skal videodokumenteres med statusopdateringer undervejs. Vi leverer et GoPro 5 med udstyrspakke til formålet, som skal afleveres til Smukfest, når Fadfetten er overstået om onsdagen. Det skal være én person, der dokumenterer rejsens gang. Der kommer desuden et professionelt videohold og dokumenterer jeres rejse en af dagene.

Transport:

Hvert hold får leveret et startpunkt, der bliver udgangspunkt for deres rejse - enten i Aarhus, Odder, Silkeborg eller Horsens. I går cirka 10 kilometer om dagen med en trækvogn, der har en 2 meter høj figur på. Undervejs besøger I en række punkter, der er markeret på rutekortet.

Konkurrence:

Det gælder selvfølgelig ikke om at komme først til Skanderborg - det havde været alt for nemt. I stedet har vi valgt en række andre vinderkriterier, der skal opfyldes for at gøre sig fortjent til præmien:

- Videodokumentation af en kassedame, der åbner en papkasse ved siden af en kasse i supermarkedet, mens hun råber ”Jeg åbner en ny kasse her!”
- Videodokumentation af Walther-figuren, der bader
- Videodokumentation af en præst, der døber holdet i alt andet end vand
- Videodokumentation af en bartender, der står i en meget mærkelig positur og tror hun får taget et selfie med hele Fadfetten-holdet, mens hun i virkeligheden bliver filmet   
- Et insekt i en ølflaske (... og man skal kunne høre den!)
- En bodega-souvenir, som I har charmeret jer til undervejs
- Den flotteste vogn - den dekoreres naturligvis undervejs
- I Sherwood hvert hold skal stille med en deltager, der skal se, hvor længe de kan ha' en dykkerbrille med rå løg i

Præmier: 

- Holdfoto
- 1.000 kr. på et drinkskort til hver enkelt deltager (udover de 1.000 kroner, som du har fået for at deltage!)

Har du spørgsmål? 

Så kontaktes vi på julie@smukmail.dk. 

 

Rutekort:

Se kontaktoplysninger