/media/4723/20180812-_rb84528.jpg
Foto: Jannis Flindt-Eleftheriou

Spørgsmål og svar

Hvert år i uge 32 vælter det ind med spørgsmål, og vores beredvillige Smuksupport sidder klar både før, under og efter Smukfest for at hjælpe med svar.

Af: Nadja Kaaberbøl Olsen
12. august 2018

Hvordan får jeg penge på mit Cashless? Hvor stort må mit telt være? Hvordan får jeg penge tilbage fra mit Cashless? Hvornår går bussen? Spiller Kendrick stadigvæk? Hvor er Jørgen?

Der er ingen ende for de spørgsmål, I har, og vores app er fyldt til bristepunktet med informationer. Det er nogle gange ikke nok, så vi har dedikeret et helt hold til at hjælpe jer. For meget af det I spørger om, er både relevant og vigtigt at vide, og vi læser alle spørgsmålene igennem, så vi ved, hvad vi skal have med i app'en næste år..

Mere end 10.000 smukgæster har fået hjælp via Facebook eller telefonisk i år, og spørgsmålene er meget varierede. Det er dog et gennemgående tema, at de ændrer sig i takt med, hvor vi er i festivalens forløb.

”Søndag handlede det meget om åbningen af KærligHeden. De havde spørgsmål om camping, busser, lydanlæg og hvor store teltene måtte være. Derefter var det spørgsmål om Cashless. ”Hvordan sætter jeg penge på?” og den slags,” forklarer Christina Østergaard, der er formand for Smuksupport. ”Det vi bliver spurgt om oftest er, om man kan sælge sit brugte armbånd videre. Og det må man selvfølgelig ikke."

Der har også været mange spørgsmål om busserne i år, og alle jeres henvendelser er blevet besvaret. Selvom det primært er helt praktiske ting, I søger svar på, kan Smuksupport også hjælpe med andet. Som eksempel har vi hjulpet gæster med at finde hinanden, og deres koner, og en glad gæst har fået svar på, hvornår Bullerfnis sidst optrådte på Smukfest. (1993) For sådan er vi bare!

Hjælpen er åben fra 09.00 - 01.00 under festivalen, medmindre der er tryk på. Så sidder vi klar, og svarer så hurtigt det er muligt, men supportholdet starter faktisk op længe før festivalen åbner, og de er blandt de hold, der sidst pakker sammen og tager hjem.

”Vi sidder klar til at tage imod spørgsmål, allerede to uger inden festivalen åbner og to uger efter,” fortæller Christina Østergaard.

Så skulle du få brug for hjælp, når du er tilbage i den virkelige verden, skal du bare spørge løs. Vi kan hjælpe med rigtigt mange ting.

 

Se kontaktoplysninger